برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
کاربرگ فصل۷ علوم دوم.jpg

کاربرگ و آزمون فصل هفتم علوم دوم دبستان به همراه خلاصه درس

کاربران عزیز مام پلاس، در این پست ما برای شما، کاربرگ و آزمون فصل هفتم (اگر تمام شود) علوم دوم دبستان به همراه خاصه درس را قرار داده ایم .در آخر پست هم فایل pdf کاربرگ و آزمون فصل هفتم علوم دوم دبستان در اختیار شما قرار میگیرد، برای یادگیری بهتر کاربرگ های این فصل را چاپ کنید.

خلاصه درس فصل اگر تمام شود، علوم دوم

انسان ها برای رفت و آمد از وسایل نقلیه مترو و اتوبوس و... استفاده میکنند. در شهرها ماشین ها زیاد است که باعث تولید دود و سرو صدا میشود خودروها دود دارد و دود برای سلامتی انسان ها ضرر دارد. خودروها برای حرکت به سوخت نیاز دارند به بنزین و نفت و گاز سوخت می گویند. سوخت ها می سوزند و گرما تولید میکنند از این گرما برای حرکت ماشین و گرم کردن خانه و مدرسه و محل کار استفاده می کنند
سوخت بعضی از خودروها بنزین و گاز و گازوییل است و در جایگاه سوخت به نوبت سوخت گیری می کنند بعضی از خودروها شخصی و اتوبوسها و برخی تاکسی ها مسافر حمل میکنند اگر از اتوبوس استفاده سوخت کم تر و خیابانها خلوت تر می شود.
در گذشته برای پخت و پز از چوب و زغال استفاده میشود. زغال را از چوب درختان تولید می کنند. استفاده زیاد از چوب درختان باعث نابودی جنگلها می.شود برای بزرگ شدن نهال سال های زیادی زمان لازم است. بنزین و گازوییل را از نفت به دست میآورند. نفت یک منبع طبیعی سوخت است.
نفت سالیان دراز طول میکشد تا تشکیل شود. استفاده زیاد از سوخت باعث تمام شدن منابع آنها می شود. اگر منابع تمام شود خودروها سوخت ندارند و گرم کردن خانه ها سخت می شود.
باید در مصرف سوخت صرفه جویی کنیم یعنی درست استفاده کنیم با استفاده از وسایل نقلیه عمومی و خاموش کردن ماشین هنگام توقف تا سوخت هدر نرود در خانه از گاز کم استفاده لباس گرم و شعله بخاری را کم و در و پنجره را ببندیم تا گرما هدر نرود.
برای آن که بتوانیم منابع سوخت را برای آینده حفظ باید راه های دیگر برای تهیه سوخت استفاده کنیم. امروزه در بعضی از کشورها از نور و گرمای خورشید برای گرم کردن آب و پختن غذا و برق استفاده می شود در کشور ما ایران از گرما و نور خورشید در آب گرم کن ها و تولید برق ها استفاده می شود.

نور خورشد فراوان و ارزان و آلودگی ندارد و بهتر و مناسب تر از سایر سوخت ها است.
 

کاربرگ و آزمون فصل ششم علوم دوم دبستان 

ویدیوهای آموزشی فصل هفتم علوم دوم ابتدایی


برچسب ها

فائزه جرفی

فائزه جرفی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود